نمایشگاه ارویک

ایروان- ارمنستان

نمایشگاه بین المللی آرویک ( Arvik) با حضور تولیدکنندگان و شرکت های معتبر بین المللی در حوزه صنایع غذایی و صنایع مرتبط با آن در ایروان ارمنستان ظهر امروز به وقت تهران در محل نمایشگاه های بین المللی ایروان افتتاح و آغاز به کار کرد. در این نمایشگاه تولیدکنندگان ایرانی در صنایع مختلف و همچنین شرکت های معتبر بین المللی در طول۴ روز آخرین تولیدات خود را به معرض نمایش می گذارند.

یکی از ویژگی های این نمایشگاه معتبر بین المللی، غرفه های صنایع غذایی است که در حوزه کشت و تولید زیتون ، شرکت صنایع غذایی حاج صفری و پسران (اصل ) با برپایی غرفه انواع محصولات زیتون رودبار در این نمایشگاه حضور پر رنگ دارد. نمایشگاه بین المللی آرویک ارمنستان از ۱۴ لغایت ۱۸ اردیبهشت ماه در ایروان پایتخت ارمنستان صبح و عصر آماده بازدید علاقمندان و بازدیدکنندگان است.

در اولین روز از برپایی این نمایشگاه معتبر دکتر رحیمی رایزن بازرگانی و دکتر عمیدی رایزن اقتصادی سفارت ایران در ارمنستان و مهندس مهران فکری رییس کمیسیون صادرات و عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و کشور از غرفه شرکت صنایع غذایی حاج صفری و پسران اصل بازدید نمودند.

در ادامه این نمایشگاه

«تیرگان خاچاطریان » وزیر اقتصاد و توسعه بازرگانی ارمنستان از غرفه_شرکت_زیتون_حاج_صفری_و_پسران_اصل بازدید و به صورت مستقیم با مهندس مهدی صفری مدیرعامل شرکت دیدار و گفتگو نمودند.

در اولین روز از برگزاری نمایشگاه بین المللی آرویک ( کشورهای عضو اوراسیا) در ایروان ارمنستان، دکتر سجادی سفیر ایران در ارمنستان به همراه تیرگان خاچاطریان وزیر اقتصاد و توسعه بازرگانی، رییس اتاق بازرگانی ارمنستان ، دکتر رحیمی رایزن بازرگانی سفارت ایران در ارمنستان، دکتر عمیدی رایزن اقتصادی سفارت جناب مهندس نافذی نماینده ایران خودرو در کشور ارمنستان، دکتر واحدی، رییس خانه تجارت اوراسیا در ارمنستان، مهران فکری رییس کمیسیون صادرات و عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی گیلان و کشور، رضائیان عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی گیلان و رییس اتحادیه صادرکنندگان و بازرگانان گیلان، آقا زاده، عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی گیلان، زمرد نیا عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی گیلان از این‌نمایشگاه بین المللی که با حضور ۷۵ تولید کننده و صنعت گر حوزه های متعدد اقتصادی و صنایع غذایی به مدت ۵ روز در ایروان ارمنستان آغاز به کار نموده بازدید نمودند.

از نکات بسیار مهم حضور وزیر اقتصاد و بازرگانی ارمنستان و سفیر ایران در نمایشگاه آرویک، حضور در غرفه شرکت صنایع غذایی حاج صفری و پسران اصل بود که پس از پذیرایی از وزیر با زیتون و زیتون پرورده توسط مهندس مهدی صفری مدیرعامل شرکت صنایع غذایی حاج صفری و پسران اصل موجب تحسین و تشویق خاچاطیریان از محصولات زیتون رودبار و از همه جالب تر استقبال از زیتون پرورده ایرانی که در این شرکت تولید شده بود شد.

خاچاطیریان که به همراه دکتر سجادی و تنی چند از معاونین خود در غرفه زیتون حاج صفری و پسران اصل حضور داشت در گفتگوی مستقیم با مهندس مهدی صفری ضمن اعلام آمادگی کشور ارمنستان برای همکاری دو جانبه در خصوص ایجاد بازار زیتون در این کشور توسط زیتون حاج صفری و پسران، از این شرکت دعوت نمود تا نسبت به ایجاد فروشگاه مستقیم عرضه انواع محصولات زیتون رودبار با برند حاج صفری و پسران در این کشور با همکاری و حمایت وزارت بازرگانی ارمنستان اقدام نمایند.

تیرگان خاچاطیریان در ادامه ذائقه مردم ارمنستان را برای استقبال از زیتون ایرانی بسیار خوب و مثبت دانست و گفت: در کشور ارمنستان مردم از زیتون بسیار استقبال می کنند و برای خوراک خود از زیتون های دیگر کشورها با قیمت بسیار بالا خرید می کنند در حالی که امروز با توجه به اینکه زیتون رودبار با کیفیت، طعم و مزه بسیار مرغوب می تواند با وجود داشتن همه این موارد بدون رقیب در ارمنستان در سفره مردم باشد.

دکتر سجادی سفیر ایران در ارمنستان هم ضمن ابراز خرسندی از حضور شرکت صنایع غذایی حاج صفری و پسران اصل در نمایشگاه آرویک این حضور را بسیار ارزشمند ارزیابی کرد و بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران و سفارت ایران در ارمنستان برای حضور تجار مطرح خود در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به سال رونق تولید نامگذاری شده و در راستای حمایت از تولیدات ملی اقدام به برگزاری نمایشگاه بین المللی آرویک با عضویت کشورهای اورآسیا نموده که این نمایشگاه در ابتدای سال ۹۸ در جهت رونق تولید از تجار ایرانی است.

دکتر سجادی سفیر ایران در ارمنستان ضمن تقدیر از حضور برند زیتون حاج صفری و پسران اصل در ایروان، این شرکت را یکی از قوی ترین شرکت های صنعت زیتون کشور نامید که شهرت و محبوبیت این برند در جای جای کشور مشهود است.

دکتر سجادی خاطر نشان کرد: حضور تولیدکنندگان خوش نام ایرانی در بازار اوراسیا می تواند دروازه ای به روی دیگر تجار ایرانی و باز شدن پای کالاهای ایرانی در ارمنستان باشد.

سفیر ایران هم ضمن قدردانی از حضور مهندس صفری مدیرعامل شرکت صنایع غذایی حاج صفری و پسران اصل در نمایشگاه آرویک و همکارانشان، ابراز امیدواری نمود تا این برند ایرانی در حوزه تولید و عرضه زیتون با عرضه تولیدات خود در ارمنستان به صورت مستقیم و بدون واسطه موجب ارزآوری به کشور عزیز ما ایران باشد.

در ادامه این نمایشگاه

ضیافت شام دکتر سجادی سفیر ایران در ارمنستان با تعدادی از تجار و بازرگانان مطرح ایران در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در ایروان برگزار شد.سجادی سفیر ایران در ارمنستان در یک ضیافت شام خصوصی ، میزبان تعدادی از تجار و بازرگانان شرکت کننده در نمایشگاه آرویک بود.

در این ضیافت شام که در یک فضای دوستانه و صمیمی در سفارت ایران در ارمنستان برگزار شد، دکتر سجادی سفیر ایران ضمن خوش آمد و ابراز خرسندی از این میزبانی خطاب به تجار ایرانی گفت: در طول سه سال از حضور بنده به عنوان سفیر ایران در ارمنستان به عنوان سرباز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اتفاقات خوبی برای حضور هموطنان ما در این کشور صورت گرفته که لغو روادید برای حضور شهروندان ایرانی در ارمنستان یکی از مهمترین این موارد و همچنین افتتاح خانه تجارت ایرانیان و آغاز همکاری در زمینه های بهداشتی و درمانی از مهمترین اقدامات سفارت ایران در ارمنستان بود.

سفیر ایران در ارمنستان ادامه داد: بعد از سه سال شرایط تجارت و حضور بازرگانان ایرانی در ارمنستان تسهیل شده که در این جمع تعدادی از تجار ایرانی که در ارمنستان در زمینه های اقتصادی سرمایه گذاری نمودند حضور دارند .سجادی افزود: مردم ارمنستان استقبال خوبی از صنایع و تولیدات ایرانی دارند که در این میان توجه به صنایع غذایی از اهمیت بالایی نزد مردم ارمنستان دارد.سفیر ایران از همه تجار ایرانی حاضر در این جلسه خواست تا نسبت به فعالیت در زمینه های مختلف اقتصادی روی کمک سفارت ایران در ارمنستان حساب ویژه باز کنند.

شایان ذکر است مهندس مهدی صفری مدیر عامل شرکت صنایع غذایی حاج صفری و پسران اصل، دکتر وحید بخشی و مهندس محمد هوشمند هم به دعوت سفیر ایران در ارمنستان در این ضیافت شام حضور داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید