مراسم بزگداشت روز کارگر

مراسم گرامیداشت روز جهانی کار و کارگر در سینما زیتون رودبار با حضور فرماندار،نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی،علیزاده مدیر کل تعاون رفاه کار و اجتماعی،فرمانده سپاه ناحیه رودبار،پورعلی معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری،معاون برنامه ریزی فرمانداری،اکبری دادستان شهرستان، سرهنگ رجبی جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان،اعضای شورای تامین،مدیران ادارات،بخشداران،شهرداران،شوراهای اسلامی،خانواده معظم شهدا،کارفرمایان و کارگران زحمتکش شهرستان با اجرای موسیقی سنتی، اجرای شعر توسط هنرمندان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رستم آباد و اهدای.لوح تقدیر، تندیس و هدیه نقدی به کارگران نمونه سراسر شهرستان در روز یکشنبه ۸ / ۲/ ۹۸ برگزار شد.

 

مراسم بزگداشت روز کارگر
روز-کارگر-در-سینما-زیتون

 

محمد صالح ضیایی فرماندار رودبار در مراسم روز جهانی کار و کارگر رودبار گفت:

 

در راستای سیاستهای اشتغالزایی دولت و خط مشی های استاندار ایجاد و رونق اشتغال را در سال رونق تولید در برنامه داریم.
وی افزود: هم با بهره گیری از مواهب طبیعی و ظرفیتهای گردشگری و بوم گردی اشتغال پایدار محلی را پیگیری می کنیم و هم با اقدامات ستاد رفع موانع تولید، نسبت به فعال کردن واحدهای راکد تلاش می کنیم.

 

فرماندار گفت:

 

رودبار قطب نخست معدنی و قطب دوم صنعتی گیلان است که امیدواریم از این قابلیت ویژه شهرستان، ایجاد فرصتهای شغلی نیروهای جوان، خلاق و تحصیلکرده را داشته باشیم.
وی تاکید کرد: دستگاههای اداری، کارفرمایان و کارگران با هم افزایی و رفع موانع و دغدغه ها به پویایی اقتصادی و نشاط بیشتر در محیطهای کارگری کمک نمایند.

 

ضیایی تعاونی توسعه و عمران رودبار را فرصت مناسبی برای اجرای کارهای ماندگار در شهرستان دانست و گفت:

 

انتظار داریم اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان نیز کمک ها و مساعدتها و پشتیبانی های مناسب را از رودبار داشته باشد.

ضیایی، از مجاهدت، تلاش و ایثار کارگران قدردانی کرد و گفت: اگر چه کارگران عزیز با مشکلاتی همچون پایین بودن سطح معیشت و کاهش مداوم قدرت خرید مواجه اند اما شرایط کنونی ایران اسلامی را خوب می دانند و تلاش و اهتمام ستودنی را دارند.
وی با بیان اینکه دشمن معاند و زبون که از جنگ نظامی و شبیخون فرهنگی طرفی نبسته است کارزار را به میدان اقتصاد برده است گفت: دولت بیشترین فشار را تحمل می کند تا کمترین فشار به مردم وارد آید و به فضل خدا از این شرایط سخت هم عبور خواهیم کرد.

 

فرماندار رودبار با تبریک روز کارگر گفت:

 

این قشر شریف که در پیروزی انقلاب اسلامی نقش مهمی داشته است و در هشت سال دفاع مقدس حماسه آفریده است اکنون در رونق تولید نیز می تواند نقش اساسی داشته باشد.

 

نماینده رودبار هم در این مراسم گفت:

 

مجموعه ادارات و دستگاههای تصمیم گیر و متولی به تعاونی توسعه و عمران رودبار که می تواند برای این شهرستان خیلی مفید باشد و اثرات خوبی در آینده داشته باشد کمک کنند.
منوچهر جمالی با اشاره به دفاع جانانه همه اقشار مردم به ویژه کارگران از ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس گفت: جنگ کنونی دشمن جنگ اقتصادی است که به داخل منازل همه کشانده است که باز کارگران نقش و تلاش مضاعفی در این زمینه دارند.
وی با اشاره به پرداخت تسهیلات برای ایجاد فرصتهای شغلی گفت: افراد توانمند متقاضی دریافت تسهیلات شوند و مسئولان هم اعتبارات را به افرادی که توانایی ایجاد اشتغال را داشته باشند بپردازند.
جمالی یادآور شد: اگر کسی اقدامی را برای رفع مشکلات کارگران و مردم انجام می دهد، وظیفه خود را انجام داده است و نباید منت بگذارد.
وی همچنین از پیگیری و تلاش برای رفع واحدهای تولیدی رودبار گفت و افزود: تاسیسات کارخانجات گنجه به مزایده رفته است تا یک بخش خصوصی توانمند جهت راه اندازی تولید مناسب که اشتغال مطلوب را در پی داشته باشد ، اقدام نماید.

 

دکتر جمالی، خاطر نشان کرد:

 

ما مسئولان جایی که نتوانستیم کارهای خودمان را به خوبی انجام دهیم نتوانستن ما فشار روی خانواده کار و کارگری و بیکاران نمایان می شود.

 

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم گفت:

 

برای حفاظت از انقلاب اسلامی چهارده هزار شهید کارگر تقدیم شده است.عباس علیزاده افزود : گیلانیک میلیون و دویست هزار بیمه شده کارگری دارد که نیمی از جمعیت این استان را شامل می شود.وی با بیان اینکه سال گذشته دولت ۱۵۰ هزار سبد حمایتبی به اقشار کم در آمد گیلان داشته است افزود: برای اولین بار پس از انقلاب بیش از ۳۶ درصد به حقوق کارگران اضافه شده است.علیزاده بیان کرد: جهت اشتغال پایدار روستایی و عشایری با ارائه تسهیلات ارزان قیمت ۲۵۷ میلیارد تومان تسهیلات ۶ درصدی پرداخت شده است. مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: شرکت تعاونی توسعه و عمران رودبار مزیت های خوبی دارد و از آن حمایت می کنیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید