زیتون و کنترل فشار قند و خون

مصرف زیتون موجب کاهش فشار و قند خون میشود!

یکی از برجسته‌ترین مزایای روغن زیتون، بهبود سلامت قلب و کاهش فشار خون است. به دلیل وجود مزایای زیاد روغن زیتون، مصرف این روغن را بسیار توصیه می‌کنند.

از مهم‌ترین ترکیبات زیتون که به نسبت کمتری در روغن آن نیز موجود است ترکیبات پلی فنول (رنگ دانه‌های موجود در روغن زیتون) که حاوی آنتی اکسیدان است می‌شود. آنتی اکسیدان از تولید رادیکال‌های آزاد جلوگیری می‌کند و در اثر کاهش رادیکال‌های آزاد سلامت سلول افزایش می‌یابد و از بروز سرطان جلوگیری می‌نماید.

غنی‌ترین ویتامین موجود در زیتون ویتامین (E) است. ویتامین (E) به عنوان ویتامین ضد پیری مورد استفاده قرار می‌گیرد و حضور آن از اکسیداسیون اسید چرب غیر اشباع جلوگیری می‌نماید. این ویتامین یک آنتی اکسیداسیون بخش چربی سلول است که به عنوان سلامت غشای سلول مورد استفاده قرار می‌گیرد.

زیتون حاوی ویتامین (K) است. ویتامین (K) از ویتامین‌های محلول در چربی است و به عنوان فاکتور انعقادی در مراحل انعقاد خون کمک کننده است. کمبود این ویتامین موجب خونریزی بسیار در زمان جراحت می‌شود.

مصرف زیتون عملکرد انسولین و کنترل قند خون را بهبود می‌بخشد از این جهت مصرف آن برای بیماران دیابتی توصیه می‌شود.

در صورت جایگزینی روغن مصرفی با روغن زیتون کلسترول خون به ویژه کلسترول بد کاهش می‌یابد. روغن زیتون با تحریک کیسه صفرا باعث دفع صفرا می‌شود که از بروز کیسه‌های صفرا جلوگیری می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید