فرق روغن زیتون بکر و روغن زیتون فرابکر

معرفی روغن زیتون بکر :

روغن زیتون بکر با روش‌های مکانیکی یا فیزیکی استخراج شده و بعد از مراحل شستشو و بدون هیچ‌گونه عملیات فرآوری، از دانه زیتون روغن‌گیری می‌شود. روغن زیتون بکر به دلیل عدم فرآوری خاص در حین عملیات روغن‌گیری، ترکیبات مفید و منحصر به فرد زیتون را در خود دارد و برای تفت دادن و پخت‌وپزهای معمولی با درجه حرارت ملایم مناسب است. البته بهترین روش استفاده از روغن زیتون بکر، استفاده بعنوان چاشنی و افزودنی برای سالاد و میان وعده ها می باشد. با توجه به درجه حرارت خاصی که در فرآوری روغن زیتون بکر صورت می‌گیرد، در ساختار گلیسیرید روغن تغییری ایجاد نمی‌شود و به همین دلیل برای سلامت سیستم گوارش مفید است. این روغن سرشار از ویتامین A و E و D است.

روغن زیتون بکر، در دسته روغن زیتونهای بودار قرار دارد و در زمان خوردن این نوع روغن، طعم و بوی زیتون کاملا حس می‌شود.

روغن زیتون فرابکر :

روغن زیتون فرابکر یا فوق بکر، روغن زیتونی تصفیه نشده است و با کیفیت‌ترین نوع روغن زیتون می‌باشد. روش استخراج روغن زیتون فرا بکر به گونه‌ای است که طعم واقعی زیتون احساس می‌شود، و ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در زیتون در این روغن به فراوانی موجود است. روغن زیتون فرابکر از سایر انواع روغن‌های زیتون، اولئیک اسید کمتری دارد (اولئیک اسید آن بیشتر از ۱ درصد نیست) . این روغن با مواد شیمیایی و فرآیندهای حرارتی تغییر نیافته است. رنگ آن سبز طلایی است و عطر و طعم متفاوتی دارد. پایان طعم آن به تندی ملایمی ختم می‌شود.

این نوع روغن برای تهیه سس‌ها و غذاهای سرد پیشنهاد خوبی است.

مجموعه فروشگاه هاي زيتون حاج صفري و پسران اصل توسط حاج حسينعلي صفري موسس و بنيانگذار زيتون حاج صفري و پسران در رودبار شروع به كار كرد .شركت زيتون حاج صفري و پسران اصل توانست در راستاي فعاليت هاي تخصصي خود با كادري مجرب و كاردان در سطح كشور با اندوخته و تجربه هايش كه حاصل بيش از سه دهه فعاليت در زمينه توليد و فرآوري زيتون و مشتقات آن بوده توانسته فعاليت خود را گسترش دهد و مهم تر از همه سلامت محصول از نظر كمي و كيفي براي زندگي سالم از اهداف اين مجتمع بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید