داوود صفری ویایه

گزارش رییس اتحادیه زیتون رودبار :

در گفتگو با جناب آقای داوود صفری، رییس اتحادیه زیتون رودبار عنوان شد: با توجه به نظارت دقیق و کارشناسانه مرکز بهداشت شهرستان رودبار و بازرسی های متعدد از فروشندگان محصولات زیتون این شهرستان توسط بازرسان مرکز بهداشت و اتاق اصناف و اداره صنعت، معدن و تجارت و همچنین نظارت دقیق و فنی ایستگاه تحقیقات زیتون شهرستان که با استفاده از تکنولوژی تست پانل زیتون و روغن زیتون برای اولین بار در کشور و توسط متخصصین و خبرگان این صنعت، صورت می گیرد، چگونه است فردی که مدعی غیر بهداشتی بودن فرآوردهای زیتون می باشد سالیان متمادی با استفاده از تسهیلات دولتی و استفاده از امکانات و توانمندی های شهرستان اینگونه مغرضانه و غیر کارشناسانه اظهار نظر می نماید؟ا

حاج داوود صفری
حاج داوود صفری

حاج داوود صفری بیان داشت: متاسفانه در روزهای اخیر فردی ادعا نموده که فرآوری زیتون در رودبار غیر بهداشتی است. این درحالی است که این فرد خود یکی از باغداران بزرگ شهرستان می باشد و سالهایی که محصولات زیتون دچار آفت مگس زیتون شده بود، چگونه طی این چند سال محصولات خود را با نام مرغوب و خالص در بازار به فروش می رساند؟ آیا در این چند سال فرآوری زیتون به زعم ایشان غیر بهداشتی نبود؟

آقای صفری افزود: وی مدعی است در شهرستان رودبار فرآوری زیتون غیر بهداشتی است، سوال بنده این است: با وجود ایستگاه تحقیقات زیتون که کارشناسان بسیار خبره ای در آن فعال می باشند باتوجه به تکنولوژی برتر فرآوری زیتون و مشتقات آن، به نظر می توان فرآورده های زیتون به شکلی که ایشان ادعا نموده اند عرضه نمود؟

رئیس اتحادیه صنف فروش محصولات زیتون شهرستان رودبار ضمن ابراز گلایه از اینگونه اظهار نظرهای غیر کارشناسانه و مغرضانه که ریشه در برخی از مسائل دارد، از نارضایتی، گلایه و شکایت باغداران و فروشندگان زیتون در این خصوص خبر داد و اظهار داشت: یکی از شریف ترین، پاک ترین و زحمتکش ترین قشری که با زحمات فراوان برای عرضه محصولی مرغوب به مردم، شبانه روز از هیچ کوششی دریغ نمی ورزند، باغداران، و فروشندگان زیتون شهرستان هستند که در ایام مختلف سال پذیرای خیل عظیم مسافران و گردشگران خارجی و داخلی در سراسر ایران هستند که با پذیرایی و عرضه کاملا بهداشتی فرآورده های زیتون در بسته ها و اشکال شکیل، رضایت کامل مردم را جلب نموده اند. محمود صفری در ادامه گفتگوی خود با خبرنگار اسپرو تاکید ورزید: خوشبختانه رضایت مردم از سراسر کشور و تشویق فروشندگان توسط استاندار محترم و مقامات ارشد کشور، استان و شهرستان مبین این ادعاست.

این فرد مسئول خاطرنشان کرد: مقایسه چند نفر که در ایام شلوغ و پرتردد سال که در کنار خیابان و از روی ناچاری و عدم درآمد زایی و امرار معاش مجبور به فروش فله ای زیتون هستند، نمی توان به همه بازاریان با تعصب رودباری تعمیم داد. رئیس اتحادیه صنف فروش محصولات زیتون شهرستان رودبار افزود: شهرستان رودبار یکی از شهرستان های است که در آن چندین کارخانه روغن کشی تمام اتوماتیک و پیشرفته وجود دارد که برای فرآوری روغن زیتون بالغ بر چندین مرحله شستشو و مکندگی را به صورت کاملا بهداشتی با نظارت مسئول فنی و بهداشتی طی مراحل آزمایش و تست میکروبی طی نموده و آنوقت روغن زیتون بکر، به بازار عرضه می گردد. وی همچنین تولید و عرضه زیتون و انواع فرآورده های آن را در شهرستان رودبار کاملا سالم و بهداشتی خواند و افزود: خطای تعداد بسیار اندک را نباید پای همه تولید کنندگان گذاشت.

جناب آقای صفری در خاتمه ضمن رد این ادعای کذب از سوی یکی از باغداران، ازسایت های اسپرو و شکوفه های زیتون درخواست کرد، ضمن بررسی دقیق و جمع آوری اطلاعات فنی نسبت به اظهار نظر برخی افراد غیر مسئول اقدام نمایند. وی افزود: بنا به دستور فرماندار محترم شهرستان، کمیته فنی ارتقاء کیفیت زیتون و روغن زیتون در رودبار با دبیری اداره تحقیقات بررسی زیتون و با مشارکت ادارات ذیربط، فرمانداری، جهاد کشاورزی، اتاق اصناف و اداره صنعت، معدن و تجارت، اتحادیه محصولات زیتون و ایستگاه تحقیقات بررسی زیتون شهرستان رودبار تشکیل گردید که در این مدت نسبت به آموزش کشاورزان و باغداران و اصلاح بهبود روش های جمع آوری زیتون و روغن کشی اقدام شده است. ضمنا با نظارت شبکه بهداشت و درمان بر اماکن تهیه و توزیع فرآورده های زیتون و آزمایشات مکرر از این فرآورده ها نظارت کامل بر ارائه فروش محصولات سالم به مردم صورت می گیرد.

اظهارات برخی افراد غیر مسئول در خصوص فرآوری زیتون کذب محض است

دیدگاهتان را بنویسید