لاغری با مصرف زیتون

کاهش وزن و لاغری با زیتون !

زیتون بخش اصلی رژیم مدیترانه ایست و مصارف غذایی بسیاری همچون استفاده در سالاد، نان، ساندویچ، پیتزا و حموص دارد. این میوه ی کوچک حاوی ویتامین و مواد معدنی همچون ویتامین E، آهن، کلسیم، مس و … می باشد که برای بدن ضروری است. از آنجا که زیتون چرب است، چنین تصور می شود که مصرف آن موجب افزایش وزن می شود. اما پاسخ منفی است. اگر نگران سایز دور کمر خود هستید، بدون نگرانی آن را مصرف کنید، اما به اندازه ی کافی.

چیزی که چربی داره مگه لاغر میکنه ؟

هر غذایی اگر به میزان زیاد مصرف شود، به دلیل افزایش میزان کالری چاق کننده است. البته در مورد زیتون این موضوع کمی متفاوت است، چرا که به ندرت شخصی ممکن است بتواند به میزان زیاد زیتون مصرف کند. در یک مطالعه ی انسانی بر روی کودکان نشان داده شد که مصرف روغن زیتون طی یک سال نسبت به چربی های دیگر منجر به افزایش وزن و چربی کمتری می شود. محققان دلیل آن را اسیدهای چرب غیر اشباع مونو موجود در زیتون می دانند.

توصیه می شود که روزانه بیش از 10 تا 15 عدد زیتون مصرف نشود.

برای لاغری زیتون را چجوری مصرف کنیم ؟

زیتون سیاه یا سبز را له کرده و به جای خامه یا پنیر پارمزان کم چرب در سس خود استفاده کنید. این کار موجب خوش طعم شدن سس بدون دریافت کالری اضافی می شود. می توانید زیتون را به خوبی له کرده و از آن یک خمیر سفت تهیه کنید. سپس از آن به عنوان چاشنی برای ماهی یا استیک استفاده کنید.

برای لاغری روغن زیتون هم میشه استفاده کرد ؟

برخی از کارشناسان معتقدند که مصرف فقط یک قاشق مرباخوری روغن زیتون فوق بکر و خالص در هر روز، بدن را تحریک خواهد کرد تا چربی بسوزاند. همچنین باعث می شود که شما بیشتر احساس سیری کنید، بنابراین پرخوری نمی کنید. حتی رایحه قوی و با نشاط روغن زیتون نیز به کاهش وزن کمک می کند. نیازی نیست که هر روز یک قاشق سوپخوری روغن زیتون مصرف کنید. اگر شما نگران پیامدهای مصرف روغن زیتون برای کاهش وزن هستید، می توانید به مقدار کم از آن استفاده کنید. می توانید آن را روی سالاد مورد علاقه تان بپاشید یا از آن بعنوان دیپ استفاده کنید.
انواع روغن زیتون
11 فعال کردن محصولات
انواع زیتون
10 فعال کردن محصولات

کالری مصرفی زیتون

هر 8 عدد زیتون سبز حاوی 31 کالری و هر 7 عدد زیتون سیاه حاوی 35 کالری می باشد. این مقدار در مقایسه با غذاهای چرب و شور که کالری بالایی دارند، بسیار کمتر است. سعی کنید در میان وعده های خود از زیتون استفاده کنید.

روغن زیتون سرشار از چربی های سالم !

زیتون سرشار از چربی های غیر اشباع می باشد. مصرف چربی های غیر اشباع به جای چربی های اشباع یا ترانس موجب سلامت کلی بدن می شود، چرا که از تجمع پلاک ها و کلسترول بد جلوگیری می کند.

کنترل اشتها با زیتون و روغن زیتون

تنها با مصرف چند عدد زیتون و کمتر از یک قاشق غذاخوری پیش از وعده ی اصلی می توانید به کنترل اشتهای خود کمک کنید. اسیدهای چرب غیر اشباع مونو موجود در زیتون پروسه ی هضم را کند کرده و موجب تحریک هورمون های سیری و ارسال سیگنال آن به مغز می شود.

واقعیت های غذایی زیتون (ارزش غذایی)

واقعیت های غذایی برای 100 گرم از زیتون های رسیده :
دیدگاهتان را بنویسید